Farmor <3

Mina barns farmor, min f d svärmor förlorade kampen mot KOL förra veckan.
Hon var en fantastisk liten människa, lyssnande, pratande och framför allt var hon genomgod.
Hon blev lite som min extramamma när min egen mamma blev svårt dement. Farmor var kristallklar i sitt huvud, hon gillade människor och hon älskade att prata och att fika. Hon visste att hon skulle dö. Hon hade så svårt att andas men vi trodde inte att det var så nära. Efter 30 år av storrökning så slutade hon med cigarretterna, blev opererad i hjärtat men fick ändå KOL.
Jag har suttit med henne på akuten på nätterna, hållit hennes hand när hon trodde att hon skulle kvävas. Det gick vägen ganska länge, men nu var det dags. Lilla farmor...vila i frid Du fina människa!
 
                                                                                             <3

Kommentera här: